دوست و مشاور شما در زندگی شاد و موفق

دوست و مشاور شما در زندگی شاد و موفق

وبلاگ رسمی استاد دکتر امیر راجرز
دوست و مشاور شما در زندگی شاد و موفق

دوست و مشاور شما در زندگی شاد و موفق

وبلاگ رسمی استاد دکتر امیر راجرز

خود کنترلی و موفقیت






خود کنترلی و موفقیت

چرا توانایی اولیه خود کنترلی موفقیتهای آینده را پیش بینی میکند ؟

نویسنده: دکترآرت مارکمن                 مترجم : دکترامیر  راجرز

                                                                                                                                                              

بسیاری از ما بر این باوریم که مقدار مشخصی از خود کنترلی برای موفقیت لازم و حیاتی است. به منظور کسب موفقیت در دنیای مدرن امروز، شما نیاز به تخصص در برخی از علوم دارید. کسب این تخصص با کار و تلاش عملی ممکن است است. نظم و انضباط(دیسیپلین) در کار و تلاش بدان معنی است که شما در حال حاضر مجبور به رها کردن چیزهایی سرگرم کننده به منظور شرکت در فعالیتهایی هستید که در آینده پاداش به شما خواهد داد.

. تحقیقات والترمیشل، یوئیچی شودا، و همکاران از این نظریه پشتیبانی میکند.

آنها در ارتباط بین تاخیر لذت ناشی از انجام  یک عمل  و عملکرد آینده فرد به تخقیق پرداختند.

 برای بررسی در تاخیر لذت ناشی از انجام  یک عمل  ، کودکان (که اغلب کودکان پیش دبستانی)در یک اتاق و در مقابل یک خوراکی مطلوب )مانند مارشمالو و یا کوکی( نشستند.

  

به آنها گفته شد که مربی( آزمایش کننده) اتاق را برای مدتی ترک میکند و اگر آنها از خوردن خوراکی  در زمانی که  مربی  رفته است خودداری کنند، آنها دو خوراکی به جای آن یکی دریافت خواهند کرد. سپس مربی اتاق را ترک میکند و اغلب حدود 10  دقیقه بعد باز می گردد


.

مدت زمانی که یک کودک حاضر به منظور رسیدن به خوراکی اضافی صبر کند معیار سنجش خود کنترلی است.

میشل، شودا، و همکاران شان دریافتند که مدت زمانی که کودکان پیش دبستانی منتظر میمانند با بسیاری از نتایج مثبت مربوط به دوران نوجوانی مانند نمرات بالاتر، شایستگی اجتماعی بیشتر و توانایی بهتر برای مقابله با استرس در ارتباط است .

با این آزمون بررسی تاخیر لذت ناشی از انجام  یک عمل چه میتوان کرد ؟

در حقیقت، میتوان  به نوعی  توانایی خود کنترلی را  اندازه گیری کرد. با این حال، ممکن است عوامل دیگری مانند هوش را که در نهایت می تواند منجر به بروز  تفاوت ها در سالهای بعد شود را  نیز سنجش کرد.

مقاله جالبی نیز توسط آنجلا دوکورث، الی سوکاواما و تری کربی در ماه ژوئیه 2013بولتن   شخصیت و روانشناسی اجتماعی  پیرامون تاخیر لذت ناشی از انجام  یک عمل  به همراه جزئیات بیشتر منتشر شد.

آنها داده های 966 کودک پیش دبستانی را در آزمون تاخیر لذت ناشی از انجام  یک عمل به عنوان بخشی از یک مطالعه  مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر این آزمون، اطلاعاتی از والدین و مراقبان در مورد توانایی تمرکز و توجه، بدون فکر عمل کردن(تکانشگری)، خلق و خو، و هوش نیز کسب شده است، در کلاس نهم، همین دانش آموزان برای متوسط نمرات ،نمرات آزمونهای تستی، شاخص توده بدن ، و تمایل به شرکت در رفتارهای پرخطر مورد بررسی قرار گرفتند. انواع ویژگی های جمعیت شناختی دیگر نیز از جمله سطح تحصیلات والدین، SES، جنس و نژاد / قومیت اندازه گیری شد. در این مطالعه، عملکرد تاخیر لذت ناشی از انجام  یک عمل مربوط به والدین  ومیزان خود کنترل و همچنین هوش سنجش گردید ، سپس از تجزیه و تحلیل آماری این داده ها  برای دریافت چگونگی ارتباط این داده ها در مقطع پیش دبستانی با نتایج کلاس نهم استفاده شد عملکرد تاخیر لذت ناشی از انجام  یک عمل به خودی خود چیزی را  پیش بینی نمی کند، در عوض میتوان گفت خود کنترلی بالاتر در سن 4 سالگی نمرات بالاتر آزمون استاندارد، معدل بالاتر و شاخص توده بدن کمتر در کلاس نهم را پیش بینی می نماید. ضریب هوشی بالاتر در سن 4 سالگی به شدت پیش بینی نمرات آزمون های استاندارد بالاتر در کلاس نهم را در پی دارد. یک رابطه ضعیف نیز که در آن هوش بالاتر در سن 4 سالگی شاخص توده بدن کمی بالاتر در کلاس نهم را پیش بینی میکند وجود دارد.

این نتایج به چه معناست؟

معدل دروس مدرسه توانایی پیش بینی بهتری از موفقیت در آینده نسبت به  نمرات آزمون های استاندارد  را دارا است، چرا که معدل ترکیبی از سطح توانایی کلی و تمایل به کار سخت در مدرسه است.خود کنترل به توانایی مردم به کار سخت برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود در ارتباط است.این خود کنترلی در شاخص توده بدن کمترنیز منعکس شده است و نشان می دهد که  جوانان با سطح بالای خود کنترلی در سنین بالاتر کارهای بیشتر برای مراقبت از سلامت خود انجام میدهند.

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید تا با سطح بالایی از خود کنترلی به عنوان یک کودک متولد شوید، پس میتوان گفت که این خبر خوبی برای آینده شماست و شما موفق می شوید.

اما، اگر شما یک "انتخاب کننده لذت آنی ( خوردن همان یک خوراکی به جای صبر و خوردن دو خوراکی) و مستعد ابتلا به وسوسه های کوتاه مدت باشید چه ؟

در این صورت، شما باید راه هایی برای محافظت از خودتان در برابر خودتان بیابید.

یک کار مهم که شما  میتوانید انجام دهید این است که  وسوسه ها را  از محیط زیست خود حذف کنید. اگر هیچگونه بازی های ویدئویی در خانه  نداشته باشید شما نمی توانید تسلیم وسوسه بازی کردن بازی های ویدئویی به جای مطالعه دروس شوید.

شما نمی توانید بیش از حد چیپس سیب زمینی بخورید اگر آنها را نخرید.

دومین چیزی که شما می توانید انجام دهید این است که اطرافتان را با افرادی که به  شما در دستیابی به اهداف بلند مدت خود کمک میکنند پر کنید.

پیدا کردن یک دوست مطالعاتی  و انجام تکالیف کلاس یا مطالعه بصورت دونفره.

با فردی ورزشکار یا ورزش دوست  دوست شوید و اجازه دهید که مرتبا  شمار را به رفتن به ورزشگاه ترغیب نماید.

زمان بیشتری را با افرادی که  به نوعی موفقیت شده اند و به آرزوهای شما رسیده اند صرف نمایید.

اهداف و عادات  آنها  راه عمل  شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 17:54

سلام دکتر
از گروه میلیاردر جوان تو نرم افزار تلگرام این مطلب رو خوندم

سپاس گذارم.
عالی بود

ممنون،بهروز و موفق باشید و مملو از انرژی خیلی +.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.